يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد مطلب : 1558
جالب است ۰
کارآمد خبر: رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران در مورد دلایل افزایش قیمت طلا در کشور،‌ گفت: افزایش نرخ اونس طلا در بازارهای جهانی و التهابات سیاسی از دلایل مهم رشد قیمت طلا است.
چرا طلا روز به روز گران تر می شود؟
به گزارش کارآمد خبر، نادر بذرافشان در مورد دلایل افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی اظهار داشت: دلیل اصلی‌ افزایش قیمت طلا در کشورمان این است که از ابتدای سال 1403 تا کنون قیمت اونس طلا در بازار جهانی با افزایش 240 دلاری همراه شد و به تبع آن بازار داخلی طلا تحت تاثیر قرار گرفت.

وی در مورد دلیل دوم نوسان نرخ طلا،‌ بیان کرد: نوسان قیمت ارز در داخل کشور و التهابات سیاسی در دنیا نیز موجب افزایش قیمت اونس طلا شده است.

بذرافشان در مورد بازار داخلی طلا گفت: هفته قبل به خاطر اتفاقات سیاسی تقاضا در بازار طلا و سکه رشد کرد،‌ ولی امروز به روال عادی و همراه با رکود خود برگشته است.

رئیس اتحادیه طلای تهران اضافه کرد: روز گذشته هر اونس طلا به 2400 دلار هم رسید و سه ساعت دوام داشت،‌ ولی امروز در بازار جهانی بیش از 10 دلار کاهش یافت.

بذرافشان افزود: باوجود ‌کاهش 10 دلاری قیمت اونس طلا، هر گرم طلای 18 عیار با 150 هزار تومان افزایش قیمت امروز به 3 میلیون و 780 هزار تومان رسید. سکه بهار آزادی امروز با 1.7 میلیون تومان افزایش قیمت به 45 میلیون تومان رسید،‌ سکه طرح قدیم نیز با 2.1 میلیون افزایش قیمت به 42.2 میلیون تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: امروز 25 بهمن نیم سکه با 1میلیون افزایش قیمت به 26.7 میلیون تومان،‌ ربع سکه با 1.1 میلیون تومان افزایش قیمت به 16.8 میلیون تومان و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با 800 هزار تومان افزایش به 8 میلیون تومان رسید.

به گفته‌ رئیس اتحادیه طلای تهران،‌ امروز حباب سکه نسبت به روز 5 شنبه 350 هزار تومان افزایش یافت.
عرضه شمش و سکه در مرکز مبادله قیمت بازار را کاهش می‌دهد

بذرافشان اضافه کرد: بازار طلا و ارز به حالت عادی و همراه رکود برگشته است،‌ در صورتی که عرضه شمش و سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ادامه دار باشد،‌ می‌تواند به ثبات قیمت و حتی کاهش قیمت منجر شود و بازار آرام‌تر می‌شود.
https://karamadkhabar.ir/vdca.mn6k49nma5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما