کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید خودرو پژو پارس رسما متوقف شد

30 خرداد 1403 ساعت 19:21

کارآمد خبر: مهدی شعبانی، مدیرکل حقوقی و امور مجلس این سازمان، روز گذشته در جمع خبرنگاران از توقف تولید پنج مدل خودرو در شرکت‌های بزرگ خودروساز در پی شناسایی آنها به عنوان محصولات غیراستاندارد خبر داد. آخرین نمونه این خودروها، پژو پارس بوده که خط تولید آن به طور کامل متوقف و تعطیل شده است.



طبق اظهارات شعبانی، در گذشته چالش‌های زیادی در اجرای قوانین و مقررات استاندارد برای خودروسازان وجود داشته که مهم‌ترین آن نبود بازدارندگی کافی در جرایم تعیین شده بوده است. به گفته وی، جرایم اندک مانند ۲ میلیارد ریال برای یک شرکت بزرگ خودروساز، به راحتی توسط آن شرکت پرداخت می‌شده و کمیسیون‌های رسیدگی به این پرونده‌ها را به سخره می‌گرفته است.

این مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد تاکید کرد که برای رفع این چالش‌ها و افزایش بازدارندگی، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای از سوی این سازمان صورت گرفته است. از جمله این اقدامات، تدوین دستورالعمل‌های جدید با مجازات‌های سنگین‌تر برای متخلفان بوده است.

شعبانی گفت: "در گذشته بسیاری از دستورالعمل‌های لازم برای نظارت بر استانداردهای خودرو تدوین نشده بود. ظرف ۶ ماه گذشته، این خلا با تهیه دستورالعمل‌های جدید رفع شده و در آنها مجازات‌های بازدارنده‌تری برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول، سازمان ملی استاندارد ایران با این نگاه و اقدامات جدید، به عنوان مدعی العموم کیفیت محصولات، تلاش جدی برای بهبود شرایط کیفی در حوزه خودرو را آغاز کرده است. یکی از گام‌های بعدی این سازمان، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی بیشتر برای رسیدگی دقیق به پرونده‌های فنی و تخصصی مربوط به استانداردهای خودرو خواهد بود.

کارشناسان معتقدند که اقدامات سازمان ملی استاندارد می‌تواند بازار خودروی ایران را دگرگون کند. برخورد قاطع با خودروسازانی که به تولید محصولات غیراستاندارد و نامرغوب ادامه می‌دهند، می‌تواند آنها را ناگزیر به ارتقای کیفیت محصولاتشان کند. در غیر این صورت، با توقف و تعطیلی خطوط تولید خود مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر، افزایش استانداردها و نظارت بیشتر بر کیفیت محصولات می‌تواند راه را برای ورود خودروسازان جدید و رقابت‌پذیرتر به بازار ایران باز کند. شرکت‌هایی که توان تولید محصولات باکیفیت و منطبق بر استانداردهای روز دنیا را داشته باشند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای خودروسازان سنتی غیررقابتی باشند.

بیشتر بخوانید
تولید خودرو پژو پارس رسما متوقف شد
۳ خودروی جایگزین پارس در ۱۴۰۳ + قیمت کارخانه و بازار
مهدی شعبانی، مدیرکل حقوقی و امور مجلس این سازمان، روز گذشته در جمع خبرنگاران از توقف تولید پنج مدل خودرو در شرکت‌های بزرگ خودروساز در پی شناسایی آنها به عنوان محصولات غیراستاندارد خبر داد. آخرین نمونه این خودروها، پژو پارس بوده که خط تولید آن به طور کامل متوقف و تعطیل شده است.
هرچند تحولات پیش‌رو ممکن است در کوتاه مدت با چالش‌هایی مانند کمبود عرضه خودرو همراه شود، اما در میان و بلندمدت می‌تواند منجر به رشد و شکوفایی صنعت خودروسازی کشور، ارتقای رقابت‌پذیری این صنعت و در نهایت، تامین خودروهای باکیفیت‌تر و ایمن‌تر برای مصرف‌کنندگان ایرانی شود.


کد مطلب: 1817

آدرس مطلب :
https://www.karamadkhabar.ir/news/1817/تولید-خودرو-پژو-پارس-رسما-متوقف

کارآمد خبر
  https://www.karamadkhabar.ir